SEKTÖREL
İş
Bankası Zeytin Pazarına Ağırlığını Koydu
Havran ilçesinde 1994 yılında kurulan Antgıda A.Ş.
dünyanın en büyük zeytin işleme tesisidir. Toplam 70 bin metrekarelik
kapalı alana kurulu olan bu dev tesisin yıllık üretim kapasitesi
85 bin ton, stoklama kapasitesi 60 bin tondur. Antgıda tesislerinde
300'ü aşkın personel çalışmaktadır. Türkiye İş Bankası A.Ş.'nin
bir kuruluşu olan Antgıda A.Ş.'nin ürettiği fora ve Deste markalı
zeytinler Türk Standartları Enstitüsü (TSE) şartlarına uygun olarak
işlenmektedir. Eylül 2002 'de tamamlanan çalışmalar sonucunda
tesis ISO 9001 Kalite Sistem Belgesi almaya hak kazanmıştır. Fora
zeytinlerinin yurtiçi ve yurtdışında satış ve pazarlaması yine
bir Türkiye İş Bankası kuruluşu olan Zepa Pazarlama A.Ş tarafından
yürütülmektedir. Ürünlerimiz ilk kez, 1999 Nisan ayında Fora markası
ile pazara sunulmuştur. Zeytin sektöründe Türkiye'de ilk defa
uygulanan titiz üretim anlayışı ve profesyonel pazarlama yöntemleri
ile, ciddi bir zeytin markası olarak tüketicinin karşısına çıkan
Fora kısa zamanda piyasada kendini kabul ettirmiş ve zeytinde
yüksek standardın adı konumuna gelmiştir. Dağıtım konusunda yapılan
çalışmalar sonucu, fora zeytinleri, Türkiye'nin dört bir yanına
distribütörlerimiz ve ulusal zincirler aracılığıyla ulaşmaktadır.Siyah
zeytinden dilimli zeytine, zeytin ezmesinden çekirdeksiz yeşil
zeytine uzanan geniş ürün portföyü ile Antgıda ve Zepa, Türkiye'nin
zeytin zenginliğini tüketiciye sunmaktadır.Hedefimiz, sürekli
aynı kalitede sağlıklı ürünü tüketicinin beğenisine sunarak, zeytinin
Fora markası ile istenmesini sağlamaktır.
Fora, zeytinde başarılı bir marka...
İlk kez Nisan 1999 ayında fora markası ile pazara sunduğumuz ürünlerimiz,
fora domat kokteyl, fora gülümbe kokteyl, fora çizik ve fora biberli
zeytinden ibaretti. O günden bu güne, üretici firma Antgıda ve
pazarlama şirketi Zepa Pazarlama olarak, genişleyen ürün portföyümüz
ve dağıtım konusunda yaptığımız çalışmalar sonucu, fora zeytinleri,
hem perakende pazarının vitrini durumunda olan zincir market raflarında,
hem de distribütörlük sistemi aracılığı ile A, B, C tipi bakkallarda
yerlerini almıştır. Bu arada yemek fabrikaları,catering firmaları,
restoranlar ve oteller gibi toplu tüketim noktalarına dağıtım
yapan özel distribütörler aracılığı ile endüstriyel tüketim piyasasında
da ürünlerimiz kullanılmaya başlanmıştır.Yine 1999 yılında başlayan
tanıtım çalışmalarımız,öncelikle zeytinde yeni bir markanın doğduğunu
duyuran, daha sonra da ürün farklılıklarımızı anlatan bir reklam
kampanyası ile, televizyon, gazete, dergi ve açık havayı içeren
mecralarda Ocak-Şubat 2000 aylarında yayınlanmıştır. Bu arada
satış noktasında gerçekleştirilen çeşitli tadım aktiviteleri ile
ürünümüzü, birebir olarak tüketiciye tanıtmamız ve tattırmamızla
da forayı zeytinde aranan bir marka haline getirmemiz mümkün olmuştur.
Yukarıda bahsedilen gelişmeler iç piyasayı kapsamaktadır. Bu geçen
süre içinde dış piyasa ile ilgili de önemli gelişmeler kaydedilmiş,
gerek standımızın yeraldığı yurtdışı gıda fuarları gerekse yapılan
müşteri ziyaretleri ile Amerika, İtalya , Almanya , Belçika, Rusya,
İspanya gibi çeşitli ülkelere ihracat gerçekleştirilmiştir. Özellikle
Almanya?da Henry Lamotte, Amerika?da Roland, Atalanta gibi konusunda
piyasasının en büyük endüstriyel dağıtım şirketleri olan firmalara
olan ihracatımız artarak devam etmektedir.
Antgıda; üretimde kalite.
Bizi rakiplerimizden ayıran özelliklerimizi, ham zeytini alırken
ve zeytini işlerken olmak üzere iki ana başlık altında inceleyebiliriz;
a)Ham zeytini alırken: Antgıda da işlenen zeytinler, özelliklerinin
korunduğu yörelerde, direk olarak üreticiden alınmakta ve her
varyeteye göre en uygun hasat dönemini gözeterek yapılmaktadır.
Üretimde kalite güvence zeytin alımı sırasında başlamakta, zeytinler,
ham zeytin alım standartına göre seçilerek ve boylanarak alınmaktadır.
Ham meyve kalitesini korumak için, zeytinlerin alım bölgelerinden
en kısa sürede fabrikaya
taşınması sağlanmaktadır. Mümkün olduğunca tatlanmış zeytin almamakla
birlikte, işlenmiş zeytin alırken de aynı kontroller yapılmakta
ve kendi ürünlerimizdeki tüm kalite
özellikleri aranmaktadır.Alım bedellerinin üreticiye kısa vadelerle
ödenmesi, zeytin yetiştiricilerinde bir güven yaratmakta ve yörenin
en iyi zeytinlerini almamıza olanak sağlamaktadır.
b)Zeytini işlerken: İşleme yöntemleri açısından farklılıklarımız
her varyete için uygulanan doğru tatlandırma yöntemlerinde kendini
göstermektedir. Natürel siyah zeytinler, fabrikaya getirildikten
sonra kalibre edilerek, doğru ölçülerde yapılmış bulunan havuzlara
konur. Üretimdeki ana hammadde girdileri olarak kaliteli tuz ve
su kullanılır. Zeytinlere türlerine uygun miktarlarda baskı yapılması,
havuzların temizlik ve bakımlarına özen gösterilmesi, periyodik
tuz kontrollerinin yapılması gibi, konularda gösterilen titizlik,
nihai ürün kalitesini direk olarak etkilemektedir. Fermentasyon
tamamen bittikten sonra havuzdan çıkarılan zeytinler yeniden seçme
ayıklama işlemine tabi tutularak, ambalajlanan üründe standart
kalite amacımıza uygun üretim yapılır. Kahvaltı sofralarımızın
ana besin öğelerinden biri olan zeytinin işlenmesinde, ürüne renk
vermek amacı ile kimyasal madde veya diğer renk verici maddeler
kesinlikle kullanılmaz.
Yurtdışında yaygın olarak tüketilen Kaliforniya usulü siyah zeytin
(ripe olive) üretiminde de son teknoloji kullanılmaktadır. Türkiye'de
az tuzlu az yağlı, light zeytin olarak piyasaya sunulan bu ürünümüz,
tüm dünyada kabul görmüş yöntemlerle üretilmekte ve 1210C'de sterilize
edilmektedir.
Yeşil zeytinlerimiz ise İspanyol usulü işleme tekniği ile tatlandırılmaktadır.
Türkiye'nin en sağlıklı ve lezzetli zeytin ezmesi olduğunu rahatlıkla
söyleyebileceğimiz siyah zeytin ezmemiz ise, sofralık nitelikteki
Gemlik zeytinlerinden tamamen doğal yöntemlerle üretilir. Üretimde,
renk veya lezzet elde etmek için herhangi bir kimyasal madde kullanılmadığı
gibi, maliyet avantajı yaratmak için farklı varyetedeki zeytinleri
karıştırma uygulamasına da gidilmez.
Distribütörlerimiz
Şu anda Türkiye çapında 40 distribütör, ürünlerimizin nihai tüketiciye
ulaşma noktası olan bakkal ve marketlere satışını gerçekleştirmektedirler.
Distribütörlerimizin firmamızı ve ürünümüzü daha yakından tanımalarını
sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar kapsamında tüm distribütörlerimiz
ziyaret edilerek zeytin eğitimi verilmiş, ürün tanıtım föyleri,
satış eğitim notları, fiyat listesi ve prosedürleri içeren fora
dosyaları distribütör satış elemanlarına dağıtılmış ve distribütörlerimiz
için fabrika ziyaretleri organize edilmiştir. Ürünlerimiz ayrıca
Türkiye çapında faaliyet gösteren 10 ulusal zincirin raflarında
yerlerini almış durumdadır.
|
SEKTÖREL
>>
Tarım
ve gıda paneli sonuç raporu-2
>>
TUSİAD
tarım kurulu raporu
>>
Dünya pazarında meyve üretiminde süreklilik ve istikrarın anlamı
>>
Çanakkale'de siklamen yetiştiriciliği
>>
Deveci armudu
>>
Fruit Logistica fuarı
>>
İpek böcekçiliği
>>
İş Bankası zeytin pazarına ağırlığını koydu

ANA
SAYFAYA DÖN


|