GÜNDEM
Tüketici Alışkanlıklarının
Değiştirdiği Tarım
Tüketicilere istediklerini vermek tarım sisteminin
temeli ve tüketici alışkanlıklarının değiştirdiği tarımın anahtar
taşıdır. Yarının tüketicisine yönelik yiyecek tedariki bugün gıda
ihtiyacını sağlayanlar için ekonomik tutarlılık ve büyüme açısından
en önemli konudur. Tüketicinin gıda için harcayacağı parayı elde
etmek için gelecekteki savaşım alanı değişikliğe kucak açarak
ve yarının tüketicilerinin arzularını şimdi-den sezen yenilikler
yaratacak firmalar ile dola-caktır. Değişikliği takdir eden ve
çabuk harekete geçen firmalar yaşamlarını sürdürecek, belki de,
zenginleşecektir; işi ağırdan alanlar ise bir fırsatı kaçıracaklardır.
Ve sakın aldırmayın Amerika değişiyor.
Yarının Amerika'sı daha büyük, daha daha varlıklı, daha iyi eğitilmiş,
etik anlayışları daha çeşitli ve daha yaşlı olacaktır. Bu değişiklikler
günden güne daha incelikli olabilir fakat zaman-la ülkeyi özyapı
olarak farklı bir yer haline getire-cektir. Birleşik Devletler
Tarım Bakanlığı Ekono-mik Araştırma Dairesi Amerika'nın gıda siste-minin
2020 yılına kadar nasıl bir görünümde olabileceğini incelemek
amacıyla önemli bir araştırma çabası içindedir.
Önümüzdeki on yıllarda Amerika birçok demografik değişikliklere
uğrayacaktır. Bundan sonraki 20 yıl içinde nüfusumuza 50 milyondan
fazla çoğu mülteci olan yeni insan eklenecektir. Siyahlar, Asyalılar,
ve özellikle Latin Amerika kökenlilerin, Beyazlara göre oranları
artacaktır. İnsan sayısının Batı ve Güneyde arış, Kuzey-doğu ve
Kuzey Merkez bölgelerin kayba uğrayacağı, bölgesel nüfus kaymaları
olacaktır. Bununla birlikte, en büyük ve en önemli değişiklikler,
her geçen gün görsel hale gelmekte, Amerika'nın saçları ağarmaktadır.
Herkes farklı beslenir, ama çoğu zaman sosyoekonomik akranlarımız
ile ortak damak tadlarını paylaşırız. Örneğin, daha yaşlı olanlar
aynı düzeydeki gençlerden daha fazla meyve ve sebze yeme eğilimindedir
fakat onlardan az sık yemeğe çıkarlar. Daha varlıklı olan insanlar
dar gelirlilerden daha sık yemeğe çıkmakla, Latin Amerika kökenliler
ise Latin Amerika kökenli olmayanlara kıyasla daha fazla balık
ve tavuk fakat daha çok süt ürünleri yemektedirler. Yaşam temposu
hızlanmasını sürdürürken, yaşamımızın her yönünde, özellikle yemekleri-mizde,
da fazla rahatlık arzu ediyoruz. Bu ortak yemek yeme alışkanlıkları,
bir ülke olarak ne yediğimiz ve nerede yediğimizde, gelecekte
nüfusumuz değiştikçe kaymalar olacağı anlamına gelecektir.
Besleyecek daha fazla insan olması ile birlikte ilave zenginlik
ve farklı yiyecek seçenekleri ve yemek yeme modelleri, Amerika'nın
2020 yılına kadar yiyecek için bir yılda 1 trilyon Doların üzerinde
harcama yapacak demektir ki, 20 yıl önce böyle bir rakam duyulmamıştır.
Bu durum, tabi ki, yiyecek sistemi içinde yer alan yaratıcı/yenilikçi
girişimler için yeni fırsatlar ifade edecektir. Fakat artan yiyecek
harcamaları hikayenin yalnızca bir kısmıdır.
Daha zengin bir Amerika'da insanlar daha sık dışarıda yemek yiyecekler
ve bu yaptıklarında da da daha fazla harcayacaklardır. Yiyecek
sektöründeki büyüme güçlü olacak fakat yaşlanmakta olan nüfus
tarafından biraz daha ılımlı hale getirilecektir. İleriki yıllarda
kalite ve rahatlık yiyecek seçiminde önemli bir rol oynadıkça
tüketicinin yiyecek harcamalarındaki artışın yenilen miktarlardakinden
daha hızlı olması beklenmektedir. Meyve, balık ve sebze tüketiminde
ortalamanın üstünde bir büyüme yaşanması beklenirken kızarmış
patates, biftek, domuz eti ve şekerlerin tüketimindeki artış daha
yavaş olacaktır. Bu değişiklikler yiyecek sisteminin iş yapma
tarzı üzerinde önemli bir etki yapacaktır. Üretim uygulamaları,
gıda işleme teknolojisi, toptancılık, perakendecilik ve gıda hizmetindeki
değişiklikler dahil olmak üzere,envanter kontrolünden ambalajlamaya,
teslimat sistemlerine kadar her konuda ilerlemeler kaydedilecektir.
Nüfus yapıları nasıl değişiyorsa, aynı şekilde gıda sistemimizde
değişmek zorundadır.
Kaynak:
www.usda.amberwaves.magazine.com
|
GÜNDEM
>>
Gıda
ve tarım sanayimizden sektörel fotoğraflar
>>
Tarım
Paydaşları Ağı 1. Ulusal Kongresi
>>
Değişim ve atılım dönemi başladı
>>
Birlikler
de faizlerden dertli
>>
Çiftçi borçlarına ödeme kolaylığı
>>
Tüketici alışkanlıklarının değiştirdiği tarım
>>
Hayvancılığa destek önlemleri resmen yürürlükte
>>
Türk kirazı dünya markası oldu

ANA
SAYFAYA DÖN


|